Iskalni marketing
Tole je pa en članek, ki sem ga naključno našla v arhivu... iz 2006. Morda pride še komu prav.
Iskalni marketing je relativno nova trženjska disciplina, ki v zadnjih nekaj letih tako v Sloveniji, ot tudi v Združenih državah Amerike doživlja razcvet, ki si ga je marsikdo pred kratkim še težko predstavljal. Disciplino je najbolje definirala mednarodna organizacija iskalnega marketinga SEMPO (Search Engine Marketing Proffesional Organisation), ki ga definira kot "orodje za trženje spletnega mesta preko internetnih iskalnikov". Vključuje izboljšanje pozicije organskih zadetkov ter zakup besed, na katere se prikazuje tekstovni ali grafični oglas naročnika. Cilj iskalnega marketinga je zvišati število visoko kvalitetnih ciljanih obiskovalcev na določenem spletnem mestu.
Koncept, ki stoji za iskalnim marketingom je zelo enostaven. Ko spletni obiskovalec raziskuje splet preko iskalnika ali imenika, je v stanju, ko si želi določene informacije. Te informacije so običajno posredno ali neposredno komercialne narave, kar pomeni veliko verjetnost, da je ta obiskovalec v eni od faz nakupnega procesa (prepoznavanje potrebe, zbiranje informacij, ocenjevanje alternativ, odločanje o nakupu). Rezultati iskanj so zato izredno pomembno orodje iskalnega marketinga, ne glede na to, ali govorimo o plačanih ali organskih rezultatih iskanj. |
Učinkovitost iskalnega marketinga potrjujejo številne tuje in slovenske raziskave. |
- Raziskave tujih in slovenskih iskalnikov kažejo, da ljudje zaupajo iskalnikom, saj se skoraj 80% vseh klikov zgodi na prvi strani z rezultati iskanj. |
- Strošek pridobitve novega kupca je daleč najnižji ob uporabi iskalnega marketinga (WebSourced, Inc)
- Iskalni marketing je daleč najučinkovitejši način pospeševanja prodaje na internetu, saj tekstovni oglasi vezani na iskanje uporabnikov generirajo med 13 in 17% višjo povrnitev investicije (ROI) kot klasični spletni oglasi (Vir: Jupiter Media, Harris Interactive).
Iskalnemu marketingu v prid so tudi rezultati raziskave, ki so jo v 2004 izvedli pri iskalniku Najdi.si. 74% anketirancev poišče informacije o izdelku ali storitvi, ki jih zanima, na internetu; 60% jih je takih, ki poskušajo - kadar oglas vidijo v drugih medijih - o izdelku, ki jih zanima, dobiti več informacij na internetu. 58% anketirancev si pri odločanju o nakupu izdelka (primerjajo blagovne znamke) pomaga z informacijami na internetu; prav toliko (58%) jih meni, da je internet odličen vir informacij, kadar se odločajo o nakupu. 49% anketirancev večkrat na spletu preverja cene istih ali sorodnih izdelkov;
Tradicionalne marketinške kampanje in iskalni marketing | |||||||||||||
Zadnjič sem prebrala nekaj tujih člankov o tem, kako lahko intenzivna marketinška kampanja v tradicionalnih medijih vpliva na število iskanj. Zadevo smo preverili pri slovenskem iskalniku Najdi.si. Statistike so pokazale, da močna medijska izpostavljenost določenega izdelka, storitve ali osebe zelo vpliva tudi na povečano iskanje le-tega na iskalniku. Poglejmo si nekaj primerov. | |||||||||||||
Povprečno mesečno število iskanj Tomaža Humarja od januarja pa do konca junija 2006 se je gibalo med 200 in 600. Prvega julija je na 24 ur razkril podrobnosti odprave na Nanga Parabat in takoj se je število iskanj iz junijskih 561 dvignilo na 13.208. Reševanje Tomaža iz stene pa je število iskanj v avgustu dvignilo kar na 155.600. Podoben primer je ADSL. Telekom je v avgustu 2006 sprostil trg telekomunikacij, o čemer se je veliko govorilo v vseh medijih. Hkrati sta imeli močni oglaševalski akciji tako Amis kot tudi Voljatel. Posledica je skoraj štirikrat večje število iskanj.
|
2 Comments:
kar sem iskal, hvala
optimizacija-spletnih-strani.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading optimizacija-spletnih-strani.blogspot.com every day.
bad credit personal loans
online payday loans
Post a Comment
<< Home